La temporada d´hivern està sent molt bona per al sector comercial del Pas de la Casa. I, en gran part, és gràcies que, tot i que estem passant un hivern amb molta abundància de neu, l´accés amb França només s´ha tancat tres cops. Un fet que l'associació Iniciativa Publicitària atribueix al clima d'entesa entre les administracions andorrana i francesa.
Encara queden gairebé dos mesos de temporada però al Pas de la Casa ja consideren que aquesta campanya d'hivern és molt millor que la de l'any passat. En part gràcies als esdeveniments que s'han organitzat i que han funcionat molt bé. Des d´Iniciativa Publicitària, l´associació que aplega veïns i comerciants, aplaudeixen també el nou clima de col·laboració que el Govern troba enguany amb les autoritats franceses.
El president d'Iniciativa Publicitària, Jean-Jacques Carrié, diu que han apreciat una millora en aquest sentit, que ha permès mantenir el pas des de l'estat francès obert, fins i tot, en dies com avui, amb nevades importants. Considera que "la diferència en la caixa és enorme" entre aquest any, en què s'han tancat els accessos tres dies, i l'any passat, quan van estar tancats més de quinze.
Tot i això, continuen instant als governants de banda i banda de la frontera perquè trobin una solució definitiva a les comunicacions entre França i Andorra. Proposen un túnel de només dos quilòmetres que, asseguren, seria una solució permanent.
Amb les comunicacions amb França operatives, apostes esportives com ara el rugbi a la neu o la Copa del Món de quilòmetre llançat, també s'han vist afavorides i han aportat milers de visitants.
Informa: Jordi Cama Imatge: Meri Bellosta Locució: Jordi Lorente
Comparteix: