S'inicia el Black Friday a Andorra. Els comerciants esperen un increment d'una quarta part en l'afluència de públic. Tot i el reclam publicitari que suposa, alguns consideren que s'està abusant d'aquests tipus d'iniciatives, que ofereixen una imatge d'Andorra de comerç basat en els descomptes.
El concepte de Black Friday va néixer als Estats Units a la dècada dels 60 i amb els anys s'ha estès per tot el món. Des del departament de Turisme s'ha promocionat la iniciativa i s'espera un augment important de visitants, que de fet,i han començat a arribar aquest divendres. Tot i que s'espera una gran afluència de públic, la presidenta de l'associació de comerciants de Carlemany, Susanna Venable, creu que el resultat no serà tan destacat com a l'Andorra Shopping Festival. perquè "no sempre és evident estar contínuament de promoció".
El Black Friday ja té una tradició tant a Espanya com a França i els turistes coneixen el concepte o almenys en tenen una idea aproximada.
Però els comerciants també es mostren preocupats per la imatge que es dóna del comerç, amb esdeveniments on prima el descompte perquè "no volem donar aquesta imatge de país", sinó que volen enfocar-se en la imatge "de producte de qualitat més que no pas de promoció".
El gros de turistes s'espera per demà, tot i que el Black Friday Andorra s'ha iniciat avui i continuarà durant tot el cap de setmana.
Informa: Joan A. Sarmiento
Imatge: Sergi Linares
Comparteix: