Els ferits en accidents de trànsit augmenten un 24%, però les sancions baixen

www.andorradifusio.ad

L'Automòbil Club d'Andorra ha destacat l'augment de la sinistralitat després de tres anys de xifres en descens. Ho ha fet en la presentació del quart informe IMACA sobre mobilitat. L'estudi ha posat també en relleu la promoció de l'ús de la bicicleta. Un gest que impulsaria el Principat cap a un model de país en mobilitat sostenible.

Segons l'Automòbil Club d'Andorra, l'any 2015 hi va haver 575 accidents de trànsit, un 12% més que l'any anterior. Aquest augment suposa un gir en la tendència a la baixa dels últims tres anys. Una dada que xoca amb la disminució, per altra banda, del nombre de sancions. 

El nombre de víctimes ha augmentat un 24% respecte del 2014, encara que el nombre d'accidents mortals es manté estable per tercer any. L'ACA ha mostrat preocupació per l'increment de sinistres quan el conductor havia consumit alcohol o drogues. El president de l’entitat, Enric Pujal, ha remarcat l’interès del Govern per revertir aquestes situacions. Té constància que el miisteri "està treballant fins i tot en una aplicació pels punt negres" i han contactat amb el RACC, "que té un vehicle per analitzar-los".

L'informe de l'ACA ha inclòs, per primera vegada, la integració de la bicicleta al Principat. Un vehicle que consideren que ha de representar l'alternativa sostenible i de futur al cotxe. L'ACA ha confirmat que el parc mòbil d'Andorra continua creixent i que de mitjana ja hi ha un vehicle motor per habitant. L'estudi ha contraposat aquesta dada amb la d'altres ciutats europees, com Amsterdam, on els ciutadans tenen de mitjana una bicicleta en propietat. El ministre de Transports, Jordi Alcobé, ha destacat que el Govern treballa en aquesta mobilitat alternativa, tot i que ha recordat que primer cal transformar les ciutats abans d'implementar un nou model de mobilitat. Considera que "aquest informe desperta consciències" i que "tot és possible si ho velm fer". En aquest sentit, afirma que "la mobilitat elèctrica o en bicicleta és un repte assolible per tamany de país, distàncies i orografia".

Com a conclusió, l'Automòbil Club d'Andorra ha plantejar un decàleg de recomanacions per integrar la bicicleta en la mobilitat del país i convertir Andorra en un exemple de sostenibilitat.

Informa: Marc Guadilla

Comparteix:

Cultura es planteja enviar un sol artista a la Biennal per les dimensions de la sala El comú de Sant Julià espera que la fiscalia actuï d'ofici per les irregularitats del mandat anterior