L'Associació Andorrana per a la Qualitat Ambiental en Interiors ha presentat la nova normativa adreçada a establiments d'hoteleria, amb l'objectiu d'establir uns criteris que valorin la qualitat i la salut ambiental a l'interior d'aquests edificis. Un hotel del Principat ha estat el primer a sotmetre's a la inspecció, i superar-la.
Amb l'objectiu de mesurar i prevenir els riscos ambientals perjudicials per a la salut a l'interior dels establiments hotelers, l'Associació Andorrana per a la Qualitat Ambiental en Interiors, juntament amb el comitè tècnic d'AENOR, han elaborat una nova normativa que vetllarà per una adequada qualitat ambiental en aquests espais.
El president de l'Associació Andorrana per a la Qualitat Ambiental en Interiors, Josep Sobrevias, assegura que "la seva implantació podria aportar un plus al sector de la salut i el confort". Argumenta que "agències i touroperadors valoren cada vegada més aquests serveis com a indispensables en el turisme de salut". En la normativa han participat diversos sectors: directors d'hotels, empreses de qualitat ambiental i el Departament de Medi Ambient, explica la presidenta del comitè, Gloria Cruceta.
La inspecció, adreçada a hotels com a mínim de la categoria de dues estrelles, és en principi de caràcter voluntari, però no es descarta que en un futur pugui ser de compliment obligatori. La iniciativa ha estat ben rebuda pels hotelers i de moment un establiment del Principat ha estat el primer d'Espanya i d'Andorra a superar la inspecció.
El 19 d'octubre se celebrarà a l'Espai d'innovació d'Andorra la jornada 'Qualitat ambiental en interiors d'edificis hotelers', adreçada a hotels, aparthotels, hostals, cases rurals i albergs, amb l'objectiu d'informar i presentar les directrius principals per aconseguir una bona qualitat ambiental.
Informa/imatge: Hèctor Romance
Comparteix: