Andorra és el quart país del món on es venen més vehicles elèctrics o híbrids. Aquest 2017 s'ha tancat amb un creixement dels vehicles sostenibles, que s'ha situat en el 3,5%, respecte del total del parc automobilístic.
Durant el 2017 s'han matriculat un total de 237 vehicles elèctrics o híbrids, el 12% més que l'any 2016. Un fet que ha permès situar Andorra com a quart país del món amb una major penetració de vehicles sostenibles, el 3,5%, tan sols superat per països com Finlàndia, Islàndia o Suècia. "Si no hi ha pla Engega o similar no hi ha penetració dels vehicles elèctrics, perquè són molt més cars i perquè l'oferta encara no és prou rica", reconeix el ministre d'Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya. "El primer objectiu que era que hi hagi més mobilitat elèctrica induïda està aconseguit", afegeix, però creu que encara dona una bona resposta ajudar menys als híbrids endollables que als elèctrics.
Del total dels turismes elèctrics i híbrids matriculats, 117 han estat cent per cent elèctrics, un 39% més que l'any passat, mentre que els vehicles híbrids endollables han caigut un 30%, passant de 82 a 58 aquest any. Unes xifres que s'expliquen pel descens de les ajudes del pla Engega als vehicles híbrids endollables, que han passat de 8.000?€ a 4.000?€ , privilegiant les ajudes als vehicles elèctrics purs.
Pel que fa a les matriculacions de motocicletes elèctriques, s'han triplicat, passant de 12 vendes el 2016 a 35 durant l'any passat. La dada més preocupant és la davallada en la compra de furgonetes elèctriques, que ha passat de 22 a 6 en el 2017. Un fet que es preveu pal·liar durant el 2018 amb un increment en els ajuts per aquest tipus de vehicles, que passarà de 9.000?€ a 10.000?€.
Informa: Hèctor Romance
Imatges: Kevin Ribeiro
Comparteix: