Empenta al comerç local i emblemàtic lauredià

www.andorradifusio.ad

Sant Julià vol potenciar el comerç local a través de formacions als comerços de tota la vida, que estan en perill d'extinció davant dels establiments en línia i les grans cadenes. També prepara una campanya per promocionar comerços emblemàtics de la parròquia.

Sant Julià ha finalitzat aquesta setmana l'elaboració d'un cens comercial. S'han identificat 214 activitats, el 40% de les quals pertanyen al sector serveis, mentre que un 15% són de restauració. Ara el comú pretén dissenyar polítiques més efectives per millorar la competitivitat. Aquesta primavera s'oferiran formacions per enfortir aquest teixit. Seran en format en línia i tractaran sobre la presència a les xarxes socials, a Google o a bases d'atenció al client.

Fomentar l'emprenedoria a la parròquia

Pel que fa als locals buits, se n'han identificat 32. És una dada que el comú vol revertir incentivant la creació de nous negocis. La consellera de Turisme, Judith López, assegura que estan fent un estudi exhaustiu de la situació i proposa establir-hi algun tipus de local que la parròquia no té. "Ens agradaria un forn de pa de tota la vida. No tenim cap llibreria, per exemple. Estem analitzant què tenim, què ens falta i, sobretot, per a la gent que vulgui emprendre, que sàpiga que a Sant Julià hi ha espai".

Per això té previst elaborar guies per als nous emprenedors, amb informació burocràtica i comercial, per ajudar-los amb la seva publicitat i promoció.

Una nova campanya per potenciar els comerços emblemàtics

I de fomentar la creació a no deixar morir els que ja hi són. El comú vol assegurar el relleu generacional i per això prepara una campanya que portarà el nom d'"Emblemàtics". López constata que encara estan en una fase inicial. "Encara n'estem definint les bases, però que portin més de X anys oberts o que siguin de segona generació familiar podrien ser alguns paràmetres. La idea és posar-los en valor".

El cens també ha donat a conèixer l’índex d’ocupabilitat comercial, que és del 85%. El comú vol revertir aquesta situació incentivant la creació de nous negocis.

Cursos en línia i guies comercials són algunes de les accions que es duran a terme.

Informa: Caterina Vidal

Imatges: David Moreno

Comparteix:

Més de mil ciberatacs en un any Endarrerir l'edat d'ús de mòbils als 16 anys