Empresaris d'èxit remarquen el valor de la innovació i la diferenciació en els negocis

www.andorradifusio.ad

Internacionalització, diferenciació i innovació, són les claus per al creixement i l'èxit de les empreses familiars. Així ho han explicat dos empresaris d´èxit, el fundador de Decathlon i Auchan i el president d´Albèrico. Han estat els convidats al 16è Forum de l´Empresa Familiar.

Les empreses familiars s´han de construir sobre valors forts i permanents. Han d´apostar per la innovació i la internacionalització, oferint un producte diferenciat creat en equip. Aquestes són algunes de les claus de l'èxit que ha assenyalat el president d´Alibérico, Clemente González, en la seva ponència al Forum de l´EFA.

El president de l'EFA, Francesc Mora, és conscient de la necessitat de les empreses andorranes d'obrir-se i sortir del país. Per això han volgut ajudar les associades a ser competitives. Mora destaca com "prestar serveis fora d'Andorra és un canvi molt profund en la manera de plantejar els negocis, però és l'única. La globalització fa que els empresaris hagin de tenir vocació exterior, no només interior".

El Govern ha remarcat les oportunitats que ofereixen els nous mercats i ha insistit en la diversificació i l´obertura econòmica. Un camí que han de fer alhora el sector públic i privat.

Els assistents al Fòrum han pogut escoltar l'experiència d'un dels grups empresarials familiars més importants de França i del món, la família Mulliez, propietària d'Auchan i Decathlon.

Informa: Ana Alamán
Imatge: Vicente Bellot

Comparteix:

MoraBanc adquireix la cartera d'assegurances de Vall Banc Alumnes del Janer i dels tallers de Xeridell sumen esforços per la inclusió social