Les empreses tornen a suspendre en maduresa digital tot i els avenços durant la pandèmia

www.andorradifusio.ad

Les empreses han tornat a suspendre, amb un 3,1 sobre 10, en l'estudi de maduresa digital. En una enquesta anterior, del 2019, van obtenir un registre similar. Això sí, la pandèmia, el confinament i el teletreball han fet avançar els processos de transformació en aquest àmbit.

Més del 80% de les empreses segueixen en una fase inicial i poc avançada de transformació digital. Aquesta és la principal conclusió del segon estudi de maduresa digital que ha elaborat la consultora Iniced amb el suport de MoraBanc i la Cambra de Comerç.

L'estudi conclou que segueixen suspenent, ja que en una enquesta similar del 2019 van tenir un 2,8 i l'any passat un 3,1. Les empreses detecten també que amb la Covid-19 hi ha hagut importants canvis en aquest àmbit. La directora d'Innovació Digital i Experiència Client de MoraBanc, Jessica Reynoso, afirma que "cada vegada s'estan fent servir més les eines digitals i aquestes ràtios són estables". "No només hi va haver un pic durant els mesos de confinament, sinó que s'ha mantingut".  Quant a l'ús de certificats electrònics i signatura digital, el director tècnic d'Andorra Telecom, Antoni Rodríguez, apunta que "el que ha fet aquest any és accelerar-ho tot i el seu ús s'ha estès". "Són canvis culturals", assegura.

Una dada interessant és que una mica més d'una tercera part de les societats consultades preveu llançar plans de transformació digital els pròxims mesos, tot i que la majoria segueix sense fer-ho.

Informa: Pere Moliné

Comparteix:

La supervivència després de la pandèmia, màxima preocupació de les empreses Ordino reivindica la cuina de muntanya i els productes del país en les primeres jornades gastronòmiques de la parròquia