Les empreses de transport públic volen redefinir el contracte davant la pèrdua d'un 40% dels usuaris

www.andorradifusio.ad

Les dues empreses que ofereixen el servei de transport públic xifren entre un 30 i un 40% la caiguda d'usuaris des que es va iniciar la pandèmia. És per això que mantenen converses amb el Govern per redefinir alguns punts de la concessió que van obtenir el 2019. En tot cas no es plantegen ni disminuir la freqüència del servei ni reduir les plantilles.

El transport públic pateix per quadrar els números. Des que es va iniciar la pandèmia les dues empreses que des del 2019 gestionen el servei xifren entre el 30 i el 40% la caiguda d'usuaris.

És per això que des de fa temps mantenen converses amb el Govern per redefinir alguns punts del contracte i trobar fórmules que els ajudin a compensar les pèrdues.

Des de les dues empreses, Nadal i Cooperativa Interurbana, han assegurat que és indispensable per assegurar l'equilibri econòmic. La situació és especialment difícil, ja que han de mantenir el servei i les freqüències, tot i la caiguda d'ingressos.

Per tant, no es poden plantejar ni reduccions de personal ni d'horaris.

Un altre punt que preocupa és l'entrada en vigor de la tarifa única de 30 euros dels abonaments, que el Govern ha anunciat per setembre. En aquesta qüestió no es tracta d'un tema econòmic. Més aviat volen saber com es dissenyarà l'operativitat, ja que si com tot indica es registra un augment del nombre de passatgers es plantejarien augmentar la freqüència del servei. D'altra banda han assegurat que el servei que s'ofereix actualment és suficient i en algunes línies per sobre de les necessitats.

Informa: Joan A. Sarmiento

Comparteix:

Comença la fase 2 de vacunació entre les persones d'edat més avançada Andorra la Vella valora oferir un servei de transport "a la carta" per a zones residencials