L'equilibri com a eix central que identifica el Principat. Una idea que s'ha presentat després de mesos de treball en la iniciativa Marca Andorra. Amb ella també s'han apuntat 22 projectes de desenvolupament.
Expectació i vestíbul del Consell ple per saber els resultats del treball impulsat per la Confederació Empresarial. Amb una participació molt transversal de sector públic i privat, s'ha buscat un concepte, una paraula per definir el país. I equilibri ha estat l'escollida.
Entre natura, progrés i salut. Amb arguments com que el PIB per càpita andorrà està entre els vint primers del món, un país amb un 90% de les muntanyes protegides o un territori sense exèrcit.
El president de la comissió de la Marca Andorra, Pere Augé, addueix que "gran part del futur d'aquesta marca depèn de que la gent l'entengui, es faci pedagogia, que cadascun dels ciutadans del país la sàpiga defensar, fer seva i explicar-la al món". "S'ha creat per donar molta més visibilitat al país i que tinguem més èxit a l'hora d'atreure talent, turisme i inversió".
Gonzalo Vilar, de Bloom Consulting, l'empresa que ha acompanyat en tot el procés de definició de la marca, posa en relleu que "quan pensem en un país al final apareix una emoció, i aquesta emoció és la que farà que tinguis el desig d'anar-hi".
I amb l'equilibri arriben polítiques i projectes que han de desenvolupar el contingut de la Marca Andorra. Fins a 22 per implementar els tres anys vinents.
Per exemple en el camp de l'educació amb un programa que foment i l'equilibri i la felicitat entre els joves, l'aposta per clústers d'esport i benestar o un certificat de turista sostenible per al visitant que es comprometi a protegir Andorra durant la seva estada. Es vol que el treball de la taula Marca Andorra tingui continuïtat amb un organisme en forma de fundació. La Better Life Foundation, per a una vida millor.
Informa: David Domingo
Imatges: Sergi Linares
Comparteix: