Donar una segona vida a l'aigua que resti als gots i les gerres dels menjadors escolars, i que ho facin els mateixos infants. D'aquesta manera, l'Escola Andorrana busca reduir el malbaratament després de mesos amb manca de pluges.
Tots els menjadors de primera ensenyança de l'Escola Andorrana compten amb una galleda que permet als alumnes saber la quantitat d'aigua que ha sobrat dels seus gots. Són ells mateixos qui l'aboquen per reutilitzar-la. Una aigua que es fa servir per a "regar les plantes de maternal o bé per rentar el terra o les taules", segons explica una de les monitores del menjador.
El projecte pedagògic, impulsat per l'Associació de Mares i Pares, s'està estenent, també, a segona ensenyança, incloent-hi tutories i altres metodologies. Pretén estalviar aigua a l'escola, que els infants s'enduguin aquest hàbit a casa seva i, sobretot, que siguin conscients de la quantitat d'aigua que es malbarata diàriament.
Es pensa en les generacions futures, però també en els números actuals, en un context de sequera. És a la cuina on hi ha el consum més elevat.
La de l’Escola Andorrana d'Escaldes-Engordany serveix a més de 600 infants diàriament. Això suposa grans quantitats d’aigua, tant per beure com per cuinar i netejar. Abans, les aixetes no deixaven de rajar durant més de tres hores. Ara, l'objectiu és arribar fins als zero litres de malbaratament.
Informa: Gerard Castillo
Comparteix: