Dividir els grups més nombrosos d'alumnes i trobar espais alternatius per fer classe són algunes de les opcions que s'estan plantejant l'Escola Andorrana i el María Moliner per setembre. Les associacions de pares i mares desitgen un retorn el més presencial possible i algunes estan preocupades per si es necessitarà més personal al menjador.
Continua la incertesa en el panorama educatiu per setembre. El ministeri d'Educació a hores d'ara ja hauria de tenir els tres possibles escenaris dissenyats però paral·lelament els centres posen sobre la taula opcions per reorganitzar-se. Algunes de les més compartides consisteixen a reduir els grups més nombrosos d'estudiants i redefinir espais. En aquest sentit, l'Escola Andorrana planteja que aules on s'imparteixen especialitats es converteixin en classes. El María Moliner, per exemple, es mostra preocupat sobretot amb batxillerat on hi ha més nombre d'alumnat i està plantejant fer servir instal·lacions com la sala de conferències i les aules de música i tecnologia.
Pel que fa a les hores de pati i menjador, el sistema andorrà estudia que els alumnes hi accedeixin sense barrejar grups, seguint el mètode de les unitats de convivència implantat al juny. Pel que fa als cursos de secundària i batxillerat del sistema espanyol, s'establirien torns. Pel que fa al menjador, l'associació de mares i pares de l'escola francesa de Canillo, que s'encarrega de la gestió, es mostra preocupada per si necessitaran més personal i, en cas que sí, qui es farà càrrec de les despeses. La majoria d'associacions no tenen detalls de com serà la tornada a l'escola però el desig majoritari és que sigui el més presencial possible tenint en compte la importància de la presencialitat, tal com valoren les famílies del col·legi Janer.
Informa: Laura Cugat
Imatges: Arxiu
Comparteix: