La direcció de l'Escola andorrana ha rebut la visita de l'equip directiu de les escoles Garbí, d'Esplugues de Llobregat, i Pere Vergés, de Badalona. Són dos centres que apliquen un model pedagògic semblant a l'andorrà. I justament, han vingut per intercanviar inquietuds i a prendre idees per aplicar als seus centres. Asseguren que el sistema andorrà els ha sorprès i que marxen havent-ne après molt.
El model d'avaluació per competències i l'ús de tauletes electròniques han estat la novetat d'aquest curs a les aules de segona ensenyança de l'Escola andorrana. Però en el cas de les escoles Garbí, d'Esplugues de Llobregat, i Pere Vergés, de Badalona, ja és el segon any. Totes dues segueixen una metodologia pròpia, hereva de les tesis de Pere Vergés, un dels exponents del moviment de la renovació pedagògica catalana, de l'època de la Mancomunitat de Catalunya i la segona república espanyola. La proximitat metodològica entre aquests centres catalans i l'Escola andorrana implica que, des de fa temps, estiguin en contacte i facin intercanvis d'experiències. Avui, els catalans han visitat Andorra per veure com s'aplica, a peu d'aula, el pla estratègic de renovació i millora del sistema educatiu andorrà. Asseguren que han quedat sorpresos i han qualificat el model de pioner i trencador. En destaquen el mètode didàctic, el desplegament curricular i l'ús de casos pràctics com a eina d'aprenentatge. Amb tot, afirmen que marxen carregats d'idees que podrien aplicar. La visita també ha servit per traslladar experiències i consells dels centres catalans a la direcció de l'Escola andorrana.Informa: Agustí Mas Imatge: Cristina Jubete