Les estacions han invertit més de 24 milions per a la temporada d'hivern 2018-2019 en la qual esperen creixement. Tot plegat després que s'hagi superat la crisi amb la marca Grandvalira, que ha ampliat la seva oferta amb la incorporació d'Ordino-Arcalís.
Sense comptar el cost de la plataforma de Soldeu, Grandvalira inverteix 10,4 milions d'euros aquest any. Ordino-Arcalís hi destina més de 8 milions. I en el cas de Pal-Arinsal s'han invertit 6 milions en millores. Tot plegat per millorar l'experiència dels clients i amb bones perspectives en una temporada que es presentava amb incertesa.
La marca Grandvalira es va salvar fa poc i tothom creu que aquest pot ser un any per créixer, amb la inclusió d'Ordino-Arcalís en l'oferta de Grandvalira ajudant-hi. Amb tot, el director general de Grandvalira-Nevasa, Alfonso Torreño, espera "pràcticament un 2,5% de creixement aquesta temporada", passant d'1,9 milions d'esquiadors anuals sense comptar Arcalís. Precisament, el director d'Ordino-Arcalís, Xabier Ajona, ha explicat que s'ha aconseguit mantenir la base de 180.000 dies d'esquí. "Entre l'impacte positiu de l'oferta conjunta nova amb Grandvalira més la garantia de servei que ens donarà el telecabina, aquest any ens hem d'apropar molt als 200.000 esquiadors", creu el director. El director d'EMAP, Josep Marticella, ha explicat que es preveu un creixement "moderat" del 2% per a Pal-Arinsal, perquè l'any passat ja havia sigut superior.
Grandvalira tindrà l'esdeveniment de l'any, les finals de la Copa del món d'esquí del març amb les quals defensa la seva vocació d'internacionalització. I també guarda espai per al client familiar. Aquesta temporada posa en marxa un tobogan alpí a l'estil Tobotronc a Canillo. Ordino-Arcalís estrena el telecabina de Tristaina, amb capacitat per a 1.200 persones l'hora. I Pal-Arinsal tindrà una nova bassa de 21.000 metres cúbics per garantir neu a Arinsal.
El tret de sortida s'ha previst per a l'1 de desembre, tot i que Ordino-Arcalís decidirà dijous si avança l'obertura a aquest cap de setmana. Això sí, la campanya d'hivern ja està llançada i aquesta setmana esperen presentacions a Barcelona i Madrid.
Informa: David Domingo
Imatges: Enric Fernández.
Imatges cedides: Grandvalira i Vallnord
Comparteix: