Adreçar la comunicació turística a mercats llunyans en estar els propers molt consolidats. Aquesta és la fórmula que Turisme vol impulsar per atraure visitants a l'estiu. Una reflexió que ha fet el ministre Francesc Camp després de presentar uns resultats per sota del previst en els mesos de juliol i agost. Ara s'obre una nova temporada amb l'Andorra Shopping Festival. S'espera guanyar un 3% de turistes.
Des de Turisme asseguren que l´estiu passat va ser diferent, atípic i per sota de les expectatives. Tot i així, l´ocupació a l´agost ha permès acabar en positiu i guanyar un 1,3% en la xifra de turistes, un punt menys del previst.
El ministre Francesc Camp acusa de la davallada l´impuls de les destinacions de l´Orient Mitjà. Per a l´any vinent buscaran noves estratègies. Planteja "si hem de deixar de comunicar tant a Espanya i dedicar una mica més de pressupost a mercats més llunyans". Assegura que "no és evident perquè el mercat turístic de muntanya d'estiu és més petit, perquè la prioritat són les destinacions de platja".
Acabat l´estiu arriba l´Andorra Shopping Festival, de l´1 a l´11 de novembre. En haver-hi pont, les previsions són a l´alça, amb un creixement del 3% en turistes i el 4% en excursionistes.
Pel que fa al sector del comerç i les seves dificultats, Camp ha dit que aviat faran balanç del pla estratègic del turisme de compres i es decidiran noves accions per al 2019. Afirma que "donarà fruits a mesura que es vagi implementant" i que "és una evolució lenta". insisteix en la necessitat de reconvertir el sector "i això diu el pla". "Per cada millora s'han d'implementar accions i hi estem treballant tots plegats".
També faran el punt amb el sector turístic per veure en què es pot millorar a l'estiu.
Informa: Ana Alamán
Imatge: Sergi Linares
Comparteix: