El comerç i el turisme d'Andorra del moment no serien el mateix sense el boom que van experimentar a la dècada dels anys 60. Va ser aquest el moment de la creació dels models actuals, amb la consolidació dels eixos comercials de Meritxell i Carlemany. Amb l'Arxiu Nacional coneixerem aquella Andorra.
La façana dels magatzems Pyrénées no sempre ha lluït de la mateixa manera, als anys 60 era més sòbria, amb cotxes a l'aparador i sortidors de benzina inclosos a les voreres. Fèlix Peig immortalitzava un dels primers grans magatzems del país, emblema de l'expansió comercial que estava vivint l'Andorra de l'època. Moment també en que els eixos comercials que ara coneixem es consolidaven.
L'àmplia oferta comercial va venir amb el turisme i esdeveniments que servien per promocionar el país. Un d'aquets va arribar sobre dues rodes: el Tour de França, que s'ha mantingut fins als nostres dies.
Esdeveniments que van servir per promocionar el país i van captar turistes il·lustres a la dècada dels 60. Carmen Polo, dona del dictador espanyol Francisco Franco, visitava el Principat, amb els seus particulars abillaments de perles, aquells li van fer valdre el sobrenom de "la collares". El país s'estava convertint en una destinació turística.
Un fet que encara segueix vigent i ho podem veure tant als estius, com durant la temporada de neu.
Informa: Ariadna Guiu Vila
Imatges: Ricard Tenza - Sergi Linares - Desirée Sala
Imatges cedides: Arxiu Nacional
Comparteix: