Avança a ritme creixent el procés de vacunació i, de retruc, la preparació dels certificats conforme es té la pauta completa. Fins al moment se n'han lliurat més de 42.000. En el cas de voler aquest document així com altres dades sanitàries de forma digital, s'ha de demanar la signatura electrònica, una petició que ha augmentat de manera significativa les darreres setmanes i que ha portat l'administració a incrementar el personal que se n'encarrega.
Ja són més de 42.000 els certificats de vacunació que el Govern ha lliurat fins al moment, un document que s'ha convertit en imprescindible per poder viatjar a determinades destinacions.
Existeixen altres tipus d'acreditacions que també ho permeten, com ara els certificats conforme la persona ha passat la Covid-19, uns 1.400 dels quals ja s'han atorgat, i els que mostren el resultat de proves diagnòstiques, que sobrepassen els 900.
Si es vol disposar de tota aquesta informació sanitària en format digital, no només cal descarregar l'aplicació AndorraSalut, sinó que també cal la signatura electrònica. Per aconseguir-la, s'ha de demanar a l'administració presencialment.
Arran del gran volum de sol·licituds, el ministre portaveu Eric Jover ha anunciat que s'han reforçat els equips que ho gestionen. Des del dia 26 de juliol s'han registrat 1.600 sol·licituds al Govern o als comuns per obtenir el certificat digital i, de moment, s'han resolt més de mil, ha dit.
Pel que fa a les descàrregues de l'aplicació, a hores d'ara se n'han fet més de 4.900 a través del sistema iOS, desenvolupat per Apple, i més de 3.600 mitjançant el programari Android.
Informa: Laura Cugat
Imatges: Sergi Linares-Arxiu RTVA
Comparteix: