"Phygital" és un nou concepte de màrqueting que persegueix combinar l'experiència en el lloc de venda amb les eines digitals. Per exemple, triar un article que posteriorment provarem al punt de venda i ens arribarà a casa després de fer un encàrrec en línia. Aquest dimarts el Centre de Congressos de la capital ha acollit les cinquenes jornades INNTEC a on es reflexiona al voltant de com millorar l'experiència en aquest sentit.
Andorra i, sobretot, la petita i mitjana empresa ha de lluitar amb el preu i la qualitat de grans plataformes digitals. El ministre de Presidència, Economia i Empresa ha dit que un dels reptes que tenen les empreses és la digitalització dels serveis en el camp del comerç.
Jordi Gallardo creu que una de les vies d'èxit podria ser la unió per sortir a l'exterior digitalment a través d'una plataforma com s'ha fet en camps com la salut. Ha indicat que al darrere hi ha la voluntat de posicionar un determinat producte pel canal online "d'una manera més forta".
En la jornada INNTEC 2021, organitzada pel clúster de la innovació i noves tecnologies (ACTINN), s'ha parlat de la importància de l'omnicanal, la combinació de l'espai físic i digital per aconseguir una experiència rodona de compra com podria ser trobar unes sabates a través d'una aplicació, emprovar-se-les al punt de venda i rebre-les a casa.
El president d'ACTINN, Albert Moles, ha destacat que la paraula "phygital", que és una barreja dels conceptes físic i digital, fa "reflexionar a totes les empreses sobre els canvis que estan havent-hi".
En l'acte també s'han lliurat dos premis als creadors de l'aplicació Parl'APP que treballarà amb Andorra Turisme per acostar l'experiència de visitar un monument, museu o espai a persones amb amb disfunció visual i auditiva. L'altre és Road Solution, un projecte I+D per millorar la treta de neu de manera sostenible i ecològica.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Nil Forcada-Arxiu RTVA
Comparteix: