Les empreses que es volen internacionalitzar han de tenir socis locals que comprenguin millor la cultura pròpia del país on es volen implantar. És una de les conclusions de la jornada sobre la transformació dels negocis a Andorra que han organitzat l'Associació pel Progrés, en la direcció, i la consultora Deloitte.
Un hotel de la capital ha acollit tot el matí unes xerrades dedicades a debatre sobre les últimes tendències en la transformació dels negocis. Un dels ponents ha estat Fernando Roger, un dels fundadors de Nice Fruit, una empresa espanyola d'alta tecnologia dedicada a la comercialització de la fruita i altres productes alimentaris i que s'ha traslladat a Andorra.
Considera que la internacionalització és un element clau, però que s'ha de fer amb garanties i comptant amb socis locals. Fa un balanç positiu del seu trasllat al país. Explica que "tota la direcció de la companyia és aquí ja des de fa uns anys i, al mateix temps, es va muntar un centre d'investigació, amb el qual s'està investigant no només fruita, sinó també carn, peix i, fins i tot, temes mèdics".
Antonio Ibáñez, soci de Deloitte Digital, creu que s'ha de tenir present la innovació tecnològica en les empreses, però que s'ha d'apostar més per aconseguir un lligam emocional amb el client. Destaca que totes les marques que estan tenint èxit el tenen. "S'ha de treballar més en les emocions. Cada vegada que generem una emoció positiva en un client tenim un promotor de la nostra marca", explica.
Ibáñez, a més, afirma que la intel·ligència artificial farà canviar moltes coses en pocs anys.
Informa: Pere Moliné
Imatges: Fernando Montero
Comparteix: