El sector cultural necessita una difusió més gran, sobretot internacional, de les seves produccions. Aquesta és una de les mancances detectades en el nou Llibre Blanc de la Cultura que s'ha presentat aquest dimarts a la tarda a l'Auditori Nacional. En canvi, veu com a factor positiu el gran teixit associatiu, tot i ser un microestat.
El Llibre Blanc de la Cultura era una eina llargament esperada pel sector cultural i s'ha fet públic aquest dimarts després de quinze mesos de feina. Ha comptat amb aportacions de més de 70 entitats i particulars. Fa un diagnòstic de les mancances que té aquest àmbit.
La ministra Sílvia Riva ha posat en relleu la necessitat de promoure i publicitar l'oferta cultural perquè arribi al consumidor i tingui visibilitat. "El sector veu aquesta manca de difusió del contingut cultural com un desavantatge respecte altres àmbits", ha manifestat.
Però al mateix temps contempla alguns aspectes positius del país. Riva destaca "el gran teixit associatiu i les manifestacions culturals que neixen de la vocació ciutadana". "Tenim artistes i creadors en totes les disciplines, fortaleses a l'hora de projectar la nostra identitat, perquè som un país amb ganes de reivindicar-nos i explicar-nos".
Ha de funcionar com una eina que permeti canviar la manera de fer i pensar el sector i ofereix propostes, per exemple, per millorar el turisme cultural. Properament, a partir d'aquest document s'hauria d'elaborar un pla estratègic de la cultura que facilités accions concretes i un calendari.
Informa: Pere Moliné
Imatges: Pere Besolí
Locució: Oliver Jaén
Comparteix: