Treballar per la inclusió plena i efectiva i per oferir un suport adequat a cada persona és l'objectiu de les institucions que col·laboren en l'àmbit de la discapacitat. En el cas dels menors de 16 anys, aquesta inclusió és plena. Ho ha explicat la secretària d'Estat d'Afers Socials a l'"Ara i aquí", el dia en què es commemora el Dia Internacional de les persones amb discapacitat.
Ester Fenoll ha destacat la importància de desenvolupar les eines per fer efectiu el dret a la inclusió de les persones amb discapacitat. Es tracta d'un model que afavoreix que les persones disposin del suport i l'acompanyament adient perquè puguin escollir el seu camí, un model centrat en la persona.
La secretària d'Estat d'Afers Socials ha destacat la inclusió plena i les bones perspectives de futur en l'àmbit educatiu. També la seva importància, ja que a més d'afavorir els nens amb discapacitat també beneficia la resta dels nens que normalitzen la convivència amb persones diferents de bon inici.
"Pel que fa a l'etapa d'escolaritat obligatòria està molt ben resolt perque hi ha una inclusió plena. Tots els nens i nenes amb més o menys intensitat de suport poden anar als col.legis que els seus pares han triat i cadascú, dins de les seves especificitats, es desevoluparà allí de manera ordinària", ha afirmat.
Fenoll ha recordat que la inclusió és un dret reconegut arreu i que fa un any va entrar en vigor la llei de mesures urgents per afavorir-la. Creu que "aquests drets s'haurien de excercir d'una manera fàcil i l'Estat també hauria de posibilitar aquest exercici".
En l'àmbit laboral, Fenoll ha explicat que aviat hi haurà més empreses que s'uniran a la xarxa d'empreses inclusives.
Informa Ana Alamán
Imatge Albert Refart
Comparteix: