La normativa que entrarà en vigor en dotze anys transformarà l'oferta dels concessionaris de vehicles, que a poc a poc van incrementant les vendes de vehicles elèctrics, que ara són escasses en bona part pel preu.
L'Associació d'Importadors de Vehicles assegura que el pla d'ajuts Engega és un incentiu per al comprador i que resta a l'expectativa de com evolucionarà el mercat. Té clar que també hi haurà altres sectors que s'hauran d'adaptar.
"Preveiem que a Andorra hi ha dos sectors que s'han d'adaptar a aquests nous requeriments, un serà el sector energètic i l'altre el de distribució i carburants", explica el president de l'Associació, Carles Sansa. I afegeix que els dos sectors patiran petites variacions.
La nova llei vol reduir les emissions de diòxid de carboni del parc automobilístic lleuger de forma dràstica. Això sí, tot i que el 2035 no es venguin vehicles de combustió, encara passaran anys fins que no desapareixerà la benzina. El director de l'Oficina de l'Energia i el Canvi Climàtic, Carles Miquel, explica que l'objectiu és alinear-se amb les normatives de la UE, i destaca que els veichles actuals continuaran "tenint cabuda i podran seguir funcionant fins al final de la seva vida útil."
El 2035 no queda tan lluny i la reducció d'emissions contaminants serà un objectiu comú a Europa. El canvi en l'escenari automobilístic és inevitable.
Informa: Carles Alonso
Imatges: Arxiu RTVA
Locució: David Domingo
Comparteix: