Andorra importa mercaderies provinents d'Occitània per un valor de prop de 180 milions d'euros l'any, xifra que posa sobre la taula les pèrdues que poden estar patint els empresaris francesos pel tancament de la RN22. Aquest dimecres, el gerent de l'associació de transportites de mercaderies, Víctor Filloy, n'ha parlat a l'Ara i Aquí.
Assegura que "la dificultat per importar mercaderies deu estar afectant molts fabricants, majoristes i proveïdors del sud de França" perquè "tenen un poder de venda de 180 milions l'any".
Tot i que les importacions provinents de França han caigut en els últims anys, en part pels imprevistos causats per l'estat dels accessos a Andorra, actualment el 80% de les importacions de l'estat francès provenen de la zona més immediata, d'Occitània.
Amb tot, el gerent de l'Associació de Transportistes de Mercaderies i Carburants d'Andorra, Víctor Filloy, creu que la solució passaria pel canvi de categoria de 'regional' que ara mateix té la RN22 i que es podria solucionar amb l'arranjament de la carretera i augmentant-ne la seguretat a través de les inversions que a les quals ja s'han compromès els dos països.
Pel que fa a la construcció, com a gerent de l'associació de constractistes d'obra (ACODA) , reitera la necessitat de fer una projecció a llarg termini entre comuns, Govern i institucions per a una major previsió de maquinària.
Això també permetria regular les necessitats del mercat de l'habitatge. Properament presentaran la possibilitat que la CASS inverteixi en pisos, responent així a una demanda de l'Organització Mundial del Treball.
Entrevista completa al gerent de l'associació de transportistes de mercaderies i de l'associació de constractistes d'obra a l'Ara i Aquí:
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Jordi Seabra
Locució: Xavi Albert
Comparteix: