La primera Fira de serveis digital d'Andorra acull una quarantena de proveïdors i uns 150 assistents. Empreses de diferents sectors han exposat els seus serveis i han pogut interactuar amb clients potencials amb l'objectiu de connectar l'oferta i la demanda en l'àmbit de la digitalització.
La digitalització és una de les característiques imprescindibles per al creixement de les empreses i la Fira de serveis digitals d'Andorra l'ha impulsat. És la primera vegada que es celebra amb l'objectiu d'acompanyar els negocis en la recerca de relacions empresarials i internacionalitzar-se.
David Vicente, director del Programa de Transformació Digital d'Andorra, destaca que "les empreses entenguin qui són, quina és la seva estratègia, a quins mercats volen treballar, quines són les seves capacitats i quins són els seus recursos". Així doncs, aquest catàleg, "ha de permetre el contacte entre l'oferta i la demanda que entenem que és important per activar l'economia del país", afegeix Vicente.
L'esdeveniment s'ha dividit en tres espais: tecnologia i ciberseguretat, empresa digital i client digital. Una quarantena de proveïdors han presentat els seus serveis a potencials clients amb la intenció de poder establir relacions i també col·laboracions amb altres empreses.
Laura Thiers explica que des de Xarxa Soft tenen projectes "per ajudar a les empreses a digitalitzar-se, a tenir uns costos més baixos perquè puguin treballar millor i més ràpid". Per la seva banda, Jordi Celades, de Diquital, també considera positiu "que hi hagi activitats com aquesta a Andorra", ja que "és una bona oportunitat de connectar empreses que donen serveis amb clients que necessiten aquests serveis".
El teixit empresarial d'Andorra està format en un 90% per microempreses i aquestes són les que tenen més barreres a l'hora de digitalitzar-se. Per això, la fira vol aconseguir que les empreses arribin al nivell de maduresa òptim.
Informa: Neus Vila
Imatges: Fernando Montero
Comparteix: