La reducció de l'emissió de CO2 implica en gran part la millora dels vehicles que circulen per les carreteres. Fomentar-ne l'ús dels elèctrics és una acció clau. A més dels ajuts per adquirir-ne, però, també cal augmentar els punts de càrrega. Després de dos anys amb la mateixa xarxa de carregadors públics, l'any passat FEDA va incorporar-ne tres més.
A hores d'ara a la via pública hi ha més de trenta carregadors elèctrics, tres més que el 2021. També van augmentar els aparells domèstics, fins als 178.
Tot i l'eliminació de les dues hores de franc de càrrega de vehicles elèctrics als aparells públics, l'energia recarregada es continuava situant per sobre dels 200.000 kilowatts l'hora. Va baixar lleugerament en comparació amb el 2021, però el temps mitjà de càrrega va augmentar.
Precisament la ubicació i l'estat dels carregadors per a vehicles elèctrics és una de les funcionalitats que inclou l'aplicació MOU_T_B. Les descàrregues s'han més que quadruplicat en un any fins a més de 19.700 el 2022. Un increment exponencial que ha estat motivat per la gratuïtat del transport públic.
FEDA vol incloure a la plataforma la informació de tots els aparcaments públics i de totes les línies d'autobús, incloent-hi les comunals.
Informa: Redacció
Locució: Maria Vilariño
Comparteix: