El Manga continua sent una de les temàtiques més populars entre infància i joventut. També els personatges mediàtics a les xarxes com els gamers o youtubers que fan que per un instant deixin les pantalles i llegeixin.
Per als més petits, Sant Jordi és un bon moment per aprendre a passar pàgines, interactuar amb els llibres i familiaritzar-se. Però atenció perquè tot s'ha encarit, asseguren que els llibres infantils encara més. Segons Lluís Canal, de La Llibreria, els llibres infantils són cars i "no totes les butxaques s'ho poden permetre".
Tanmateix, Sant Jordi és una de les campanyes més generoses. Entre llibres il·lustrats per ampliar coneixement i les primeres aventures com les d'Ana Kadabras o Jerónimo Stilton, els trobem a ells - youtubers, gamers, streamers - que no només són famosos a les xarxes i als canals on operen sinó també a les llibreries on es converteixen en personatges de videojocs i de les seves pròpies aventures del dia a dia. Llibres plens de diàlegs amb vocabulari mainstream i virtual que capta tant o més l'atenció dels seus seguidors, fins i tot pe fer el teu propi canal, això sí, versió infantil. Els busquen els lectors andorrans però també els turistes atrets pel fenomen.
Canal destaca que fins i tot s'han fet col·leccions del "Mikecrack, els Compas i el Mikel Tube". Són llibres que "es venen bastant bé i fins i tot els turistes busquen aquest tipus de llibre", afegeix.
Una altra de les aficions és el manga el creixement del qual hi ha llibreries com FNAC que mesuren en metres lineals. En Carlos, responsable de l'FNAC, explica que "a la botiga hem passat de dos o tres metres que teníem de lineal a duplicar l'espai". Posa en relleu la gran "varietat" i que ara tenen llibres per a tots els públics.
Llegir augmenta la creativitat i la capacitat intel·lectual millorant atenció, memòria i concentració, un bon motiu regalar un llibre.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Nil Forcada
Comparteix: