El transport públic disposarà d'unes tarifes més assequibles a partir de l'any que ve. Hi haurà una tarifa mensual única de trenta euros al mes per a totes les zones del país i amb viatges il·limitats. La rebaixa, en alguns casos, suposarà un estalvi del 80%, com ara en la línia del Pas de la Casa. El Govern ha presentat un projecte per modificar la Llei d'impuls cap a la transició energètica que també contempla una taxa sobre els hidrocarburs.
Un futur més verd i sostenible. Amb aquest objectiu, el Govern presentarà a tràmit el projecte per modificar la Llei d'impuls cap a la transició energètica.
La modificació d'aquesta llei també contemplarà una reivindicació històrica i és la rebaixa del transport públic. En algunes línies, com per exemple la del Pas de la Casa, aquesta arribarà al 80%.
La tarifa de l'abonament mensual per a totes les línies serà de trenta euros, amb viatges il·limitats. Suposarà una reducció important respecte al cost actual.
Ara, el preu per a la zona 1, com per exemple les línies que finalitzen a Encamp o a Sant Julià de Lòria, és de setanta euros.
Més important serà la rebaixa en la línia fins al Pas de la Casa, que serà d'un 80% menys, ja que el cost de l'abonament mensual actual és de 164 euros.
El transport jove es modificarà, amb un cost anyal que baixarà dels 216 euros actuals a 180, sense límit de viatges. A més, se'n podran beneficiar joves fins als vint anys sense necessitat d'estar escolaritzats.
També hi haurà canvis en el transport escolar, en el qual es passarà de 108 a 100 euros anuals per un viatge diari i de 216 a 180 per dos viatges al dia.
La ministra de Medi Ambient, Sílvia Calvó, ha destacat que es preveu un augment del 7% dels usuaris, encara que ha assenyalat que "vull ser optimista i creure que amb aquesta tarfia única tindrem un augment més significatiu del que estimen els tècnics del ministeri de Transport".
En la modificació de la llei es preveu també una taxa de carboni, amb l'objectiu que la recaptació vagi al fons verd i sigui en beneficis a la ciutadania. Precisament els primers ingressos és destinaran al transport públic.
Un dels objectius d'aquesta taxa és que contribuirà a reduir i a mitigar els efectes de les emissions i a internalitzar els costos socials i ambientals derivats de l'ús de combustibles fòssils.
Precisament aquests combustibles generen la majoria de les emissions nocives per al medi ambient a Andorra, i d'aquests, un 76% procedeixen dels vehicles motoritzats.
Informa: Joan A. Sarmiento
Imatges: Albert Refart/Jordi Seabra
Comparteix: