El Govern convoca un concurs per contractar una empresa externa perquè revisi i avaluï com es poden adaptar els llocs de treball de l'administració a les noves competències digitals. Costarà més de 200.000 euros i l'objectiu és redefinir les tasques i actualitzar les taules retributives.
L'Executiu invertirà 215.000 euros en tres anys en un estudi per revisar la feina de l'administració pública i adaptar-la a les noves competències digitals.
S'analitzaran un total de 350 llocs de treball amb l'objectiu d'implementar els canvis necessaris en les diferents tasques i actualitzar les taules retributives, a més d'establir certes prejubilacions, si cal.
L'empresa que es contracti haurà de comparar la situació amb la d'altres organitzacions similars i aportar eines específiques per a cada departament.
La ministra de Funció Pública i Simplificació de l'Administració, Judith Pallarés, ha remarcat que "això no ha d'anar vinculat a deixar de tenir les persones que tens a l'administració, sinó a reconduïr les feines que es fan".
En aquest sentit, ha comentat que la digitalització acabarà per suprimir alguns lloc de treball, "perquè no seran necessaris" i entén que "hem de preveure on acabarà aprimant-se l'administració i on serà necessari que creixi".
Una revisió, aquesta, que pot implicar una millora salarial, però en cap cas una rebaixa, i que ha de servir per a potenciar també la carrera professional dels funcionaris, dotant-los de millors competències digitals.
Un treball que començarà enguany i que veurà els fruits el 2022. L'any 2000 es va implantar un sistema de valoració a l'administració general i des de llavors no s'actualitzava.
Informa: Laura Massegú
Imatges: Xabier Moreira-Arxiu RTVA
Comparteix: