Per fer possible que un privat es pugui encarregar de la construcció de l'heliport nacional, el Govern està disposat a canviar la llei de navegació aèria. El ministre d'Economia ha defensat que l'elecció de la Caubella respon a qüestions tècniques, en cap cas per ajudar l'estació de Pal.
El Govern està ultimant alguns detalls del plec de bases per a la construcció de l'heliport nacional a la Caubella, que estarà llest a final de juliol.
Per tal que sigui l'empresa adjudicatària qui es faci càrrec del cost de l'obra, uns quatre milions d'euros, l'executiu estaria disposat a modificar la llei de navegació aèria. Això permetria que fos un privat qui construeixi una infraestructura considerada d'interès nacional, ha remarcat el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo.
El Govern ha elegit la Caubella ja que és la millor ubicació en seguretat pel que fa a les maniobres dels aparells i per estar a prop de serveis essencials, i no per ajudar l'estació de Pal. A més, els estudis s'han elaborat amb la implicació del ministeri de Medi Ambient, que hi ha donat el vistiplau. El ministre Gallardo destaca que la construcció de la infraestructura no incompleix cap normativa mediambiental.
En el plec de bases s'estipula que les empreses han de presentar un pla de negoci, on s'especifiqui les línies comercials. Dues destinacions, segons Gallardo, han d'estar incloses en la proposta, Tolosa i Barcelona.
Informa: Joan A. Sarmiento
Comparteix: