L'estudi, que va ser presentat aquest dimecres en comissió legislativa pels ministres Jordi Gallardo i Víctor Filloy, inclou altres alternatives factibles i viables econòmicament, com ara potenciar l'aeroport Andorra-la Seu i construir l'heliport nacional.
En el cas de l'aeroport, es planteja un vial directe des de Sant Julià de Lòria, amb un servei de transport sostenible. Aquesta infraestructura s'emmarcaria en una de més ambiciosa d'un transport segregat a l'interior del país, des de Sant Julià de Lòria fins a Escaldes-Engordany per tramvia, amb extensió posterior per cable fins a la Massana i Encamp. També s'estudia una segona sortida per carretera cap a França, per la Solana del Pas de la Casa, que suposaria una inversió de 59 milions.
El que sembla ben encaminat i acordat amb el govern espanyol seria ampliar amb un tercer carril reversible l'N-145 des de la Seu en direcció a Lleida.
Informa: Joan A. Sarmiento
Locució: Clàudia Justes
Comparteix: