Final de maig és la data en la qual es preveu que l'aeroport Andorra-la Seu pugui estar operatiu per als vols comercials. Les possibilitats i la feina que s'ha fet per fer evolucionar la instal·lació alturgellenca ha centrat la primera jornada del Fòrum de l'Empresa Familiar, que amb el títol "Una estratègia aeroportuària per a Andorra" debat al voltant de les instal·lacions.
Un informe que ha d'arribar de Suïssa ha de ser el pas previ perquè l'aeroport Andorra-la Seu pugui operar amb GPS i d'aquesta manera rebre vols comercials de forma regular. Aquesta instal·lació és l'aposta ferma del Govern, que hi veu avantatges respecte d'un aeroport en territori andorrà. Per exemple poder rebre ajuts europeus. Andorra-la Seu connectarà amb Madrid, París i altres capitals i en l'estratègia governamental, l'heliport és el complement ideal per connectar amb Barcelona i Tolosa. "Crec que estem a prop de poder tenir aquesta capacitat que obre una dimensió diferent quant a l'aprofitament comercial, perquè permet l'establiment de línies regulars", assegura el ministre d'Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya.
Per a l'Empresa Familiar cal treure el màxim rendiment a projectes com el de la Seu o l'heliport i a la vegada l'aposta de l'aeroport dins del territori és vigent. "Són opcions que formen part d'una estratègia àmplia respecte a la solució d'aeroport a Andorra", insisteix el president Francesc Mora, qui dona "ple suport als treballs de la Cambra, que n'estudia la viabilitat".
Deu experts participen, aquest dijous i divendres, en les dues sessions del fòrum. Luis Pérez, que ha participat en el procés d'acreditació de l'aeroport, n'ha defensat la viabilitat, ha deixat clar que serà una instal·lació totalment fiable en seguretat i regulartitat, que es començarà amb xifres humils i que s'haurà de seguir treballant perquè creixi en tots els aspectes.
Informa: David Domingo
Imatges: Anna Ginestà
Comparteix: