Les fases 1 i 2 del vial de Sant Julià de Lòria hauran d'esperar. El Govern considera que la continuació del desviament lauredià és un projecte necessari, tot i que l'elevada inversió obliga a prioritzar d'altres infraestructures més urgents, com ara la seu de la Justícia. Així ho ha dit avui el ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Torres.
Tot i ser un projecte necessari, i per al qual hi haurà una partida en el proper pressupost, el ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Torres, descarta licitar a curt termini les obres del vial de Sant Julià de Lòria. L´elevat cost de la infraestructura fa que l´executiu prioritzi d´altres inversions, com ara la seu de la Justícia. "Ens estimem més destinar 20 milions d'euros a la seu de la Justícia que no a la desviació de Sant Julià. Entenem que és prioritària però l'hem de valorar molt bé perquè el cost és elevat i hem de ser molt prudents a l'hora de fer inversions superiors als 20 milions d'euros", ha declarat el ministre.
Torres també ha parlat de l´estació nacional d´autobusos. Tot i reconèixer que el terreny pensat inicialment a la borda Nova és òptim, ha dit que cal valorar si el projecte no està sobredimensionat i si el cost és assumible, ja que "s'estava parlant d'uns 9.000 metres quadrats i dues plantes i això és una inversió molt elevada", ha apuntat. En aquest sentit, ha indicat que el comú disposa d´altres terrenys a l´avinguda Tarragona.
D´altra banda, el ministre ha confirmat que el pressupost del 2016 inclourà una partida per a l´heliport nacional. Segons ha dit, vist el que va passar la legislatura anterior amb el Patapou, s´és conscient que serà l´executiu i no una empresa concessionària qui assumeixi la construcció de l´heliport.
Informa: Andrés González-Nandín Imatge: Robert Querol
Comparteix: