El Govern veu factible aconseguir fons del Banc Europeu d'Inversions per tirar endavant el projecte del tren

www.andorradifusio.ad

El Govern comparteix amb Catalunya l'interès per construir una línia de tren i en aquest sentit diversos departaments treballen en un estudi previ.  El problema principal, el finançament, requereix trobar vies de subvenció. La més viable seria a través del Banc Europeu d'Inversions, amb el qual el Govern fa temps que negocia una col·laboració.

L'entitat contempla subvencionar projectes presentats per països tercers, sempre que impliquin diversos territoris. El context és propici, ja que en les darreres dècades la Unió Europea està invertint en projectes ferroviaris transfronterers per la seva sostenibilitat.

"Ens estem apropant al Banc Europeu d'Inversions per poder tenir una paraigua de cooperació amb aquesta institució que ens permeti presentar projectes d'infraestructures pesades com pot ser el ferroviari"

Eric Jover, ministre portaveu i de Finances

El Govern considera que l'informe elaborat per la fundació Mobilitat Sostenible és positiu, però no vinculant.

AndRail considera poc realista l'informe de la fundació Mobilitat Sostenible

Altres veus, com ara la plataforma AndRail, obertament favorable al tren, el critica per considerar-lo poc realista. Per exemple el temps que duraria el trajecte, que segons l'estudi seria d'unes dues hores i mitja, mentre que AndRail creu que superaria les 2 hores i 45 minuts.

A més, considera desproporcionada la xifra de viatgers diaris que estima la fundació, uns 7.000. Segons AndRail això suposaria omplir un tren cada hora i rebaixa la xifra a uns 1.800 passatgers.

Informa: Joan A. Sarmiento

Comparteix:

Andorra la Vella vol enllestir una part de la reforma de la plaça del Poble el 2023 La CEA considera possible el tren entre Andorra i Barcelona a molt llarg termini i veu més pragmàtica l'opció de l'Ospitalet