Grandvalira vol multiplicar per 6 els ingressos de l'estiu

www.andorradifusio.ad

Fa anys que les grans empreses del país com ara Grandvalira Resorts estudien estratègies per desestacionalitzar el turisme. Un fet que s'ha convertit en necessitat tenint en compte les temporades d'esquí cada cop més curtes i minses. Ara mateix a l'estiu aconsegueixen prop del 4% dels ingressos anuals, però el repte és mutiplicar aquesta xifra per sis. 

El conseller delegat de SaetdeJoan Viladomat, s'estableix un objectiu ambiciós. "Si sumessis el pont tibetà que, tot i que no és de Grandvalira té una relació molt estreta, l'objectiu estratègic seria que una quarta part dels ingressos fos de la temporada d'estiu".

Ha esmentat el cas d'Arcalís, que amb el mirador solar ha aconseguit que els ingressos a l'estiu siguin del 25%Viladomat ha destacat el potencial que té el turisme climàtic. 

Viladomat analitza quins són els canvis de tendència. "Ens hem trobat que hi ha gent que ve al Pas de la Casa a l'estiu i s'instal·la una o dues nits als hotels, una cosa curiosa que sobretot s'ha donat en els dos últims anys de calorades per la sensació de frescor a la nit". En aquest sentit, remarca que han de buscar "activitats que no siguin molt intensives en inversió ni devoradores de territori".

Per exemple, creu que seria interessant explorar iniciatives com l'observació d'ocells protegits que està tenint molt d'èxit entre visitants amb un alt poder adquisitiu. 

Informa: Laura Cugat
Imatges
: Anna Romagosa 

Comparteix:

Per un Pirineu més atractiu Autonomia de vot per a les persones amb discapacitat