Ja són moltes les cadenes hoteleres procedents de l'exterior que s'interessen per Andorra i un exemple recent n'és la venda del clàssic hotel Canut al grup hoteler de Messi. Des de la Unió Hotelera valoren positivament aquest interès, perquè dona a conèixer el país portes enfora, tot i que reconeixen que sap greu que la gestió deixi d'estar en mans de famílies, el valor d'autenticitat que més defensa l'associació Autèntics Hotels.
La Unió Hotelera compta en aquests moments amb vuit cadenes que gestionen instal·lacions del país, un fet ja arrelat i que, segons l'associació, situacions de crisi com l'actual pot alimentar.
El que més valora l'entitat és que les places hoteleres actuals no morin i que marques internacionals s'interessin i ho reprenguin, aporta valor afegit. El director de l'UHA, Jordi Pujol, opina que "si com a país i marca som interessants, i si la demanda continua sent bona, és normal que les grans cadenes s'interessin per Andorra i és bo per posar el país en el mapa". Amb tot, lamenta que signifiqui "perdre un negoci pròpiament andorrà".
Precisament el fet que famílies regentin elles mateixes els hotels és el valor que més ressalta l'associació Autèntics Hotels. Segons la presidenta, Esther Santuré, que siguin unitats familiars les propietàries i les encarregades de portar el negoci aporta proximitat i caliu i insta les institucions que s'ajudi aquestes petites empreses a seguir endavant malgrat les dificultats.
Tot i reconèixer que és una llàstima que moltes vegades no pugui haver-hi continuïtat, considera essencial que les mans que ho substitueixin tinguin com a prioritat la qualitat en el servei.
Informa: Laura Cugat
Imatges: Desirée Sala
Comparteix: