El pont del Pilar és una d'aquelles dates assenyalades per al sector turístic, que fa el seu agost i compta els visitants en desenes de milers. El d'enguany ha estat especialment llarg i la sensació "és optimista i positiva".
Només cal fer un cop d'ull al carrer. Els principals eixos comercials van plens i els cotxes fan cua per passar les fronteres. És més, aquesta setmana ha estat especialment positiva per al sector hoteler, que no ha parat de rebre turistes des de dilluns. Així ho constata el president de la Unió Hotelera, Jordi París: "Des de dilluns, que va ser festiu a Valènica, no s'ha parat."
La majoria venen per dos o tres dies i principalment es queden a dormir al centre. Una tendència que, a partir d'ara, s'anirà repetint els caps de setmana fins que comenci la temporada d'hivern.
París assegura que esdeveniments com l'Andorra Shopping Festival ajuden a desestacionalitzar i mantenir amb bones xifres la temporada baixa.
Preparant-se per a l'hivern
París també ha explicat que els hotels ja han començat el procés de selecció per a l'hivern. Assegura que encara és d'hora, però reconeix que l'habitatge continuarà sent el principal escull. Això sí, comença a veure brots verds d'esperança amb el nou sistema de quotes que servirà per a estabilitzar plantilles.
Informa: Òscar Serrano
Imatges: Sergi Linares
Comparteix: