Mentalitzar les escoles sobre la necessitat d'implementar el pensament computacional. Aquest és l'objectiu darrere de les conferències que s'han dut a terme aquest dimecres a la tarda a la Llacuna, a càrrec de dos docents de la Universitat d'Andorra.
L'aplicació de l'era digital ha obligat les escoles a reformular l'educació segons apunten els dos ponents. La transversalitat està cada cop més present, d'aquí la importància de generar un pensament computacional basat a estructurar allò que fem en accions petites i donar-hi un ordre.
Cada cop hi ha més exemples de l'aplicació d'aquest pensament, gràcies a la robòtica i altres projectes. Tot i això, els ponents apunten que encara falta perdre la por sobre la utilitat de la robòtica i dotar de més formació i recursos escolars i docents.
El professor de la Universitat d'Andorra Florenci Pla ha assegurat que el món digital va arribar per quedar-s'hi i que "hem de fer el salt" per començar a crear en comptes de ser usuaris.
Informa: Joel Romero
Imatges: Vicente Bellot