La incertesa en el mercat rus és, precisament, una de les preocupacions principals del sector de la neu la temporada que ve. Tancada la campanya amb uns grans resultats, la conjuntura a Rússia genera maldecaps perquè és un dels nous mercats més importants. Per això, des de Grandvalira, aposten per buscar turistes d'altres països i evitar dependre en excés d'un sol mercat.
En poc temps el turista rus s'ha convertit en un dels més importants a les estacions, tant per l'afluència com per la despesa per càpita. Per això la crisi a Ucraïna i la devaluació del ruble preocupa, i molt, els responsables del sector. No saben a què atenir-se per a la temporada que ve. Una incertesa que enfosqueix una mica els grans resultats obtinguts aquesta campanya i que obliga els dominis a buscar solucions. La directora general de Grandvalira, Núria Tarré, ha dit al programa d'RNA Ara i Aquí que són conscients de la dependència que tenen del marcat rus i davant la incertesa "és important seguir treballant en l'obertura de nous mercats, diversificar".
De les dades, gairebé totes positives, de la temporada 2013-2014 destaca la clara recuperació del client més nombrós a les estacions d'esquí i, de fet, al país. Tot i que el creixement del mercat espanyol ha estat lleuger, la recuperació del català s'ha acostat a les xifres de francesos i britànics. Ha augmentat un 16%. Una gran notícia per al futur immediat. Tarré afirma que "es reprén l'activitat d'esquí", que "és cara", i això fa pensar que "el mercat espanyol està vivint una lleugera recuperació", que han notat sobretot "en el mercat de proximitat català".
Amb vistes a la temporada que ve, Grandvalira aposta per seguir millorant els serveis on-line, com ara el web o les aplicacions per a xarxes socials, per consolidar la recuperació.
Informa: Jordi Cama Imatge: Marta Paixà
Comparteix: