Un informe alerta de la poca preparació de les empreses en la transformació digital

www.andorradifusio.ad

Només un 12% de les empreses estan treballant en la transformació digital. Així consta en el primer estudi de maduresa digital de les companyies andorranes elaborat per MoraBanc, la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis i la consultora Iniced. L'informe destaca el baix nivell de preparació per a aquesta nova forma de negoci basada en la formació del personal, el treball cooperatiu i la millora de l'experiència dels clients.

L'estudi sobre la maduresa digital de les empreses presentat a MoraBanc analitza la visió i el lideratge d'aquestes respecte al món digital.

L'informe destaca la baixa preparació en aquest àmbit del teixit empresarial. De fet, nomès el 12% de les companyies tenen un full de ruta digital.

Segons l'estudi, 8 de cada 10 empreses es troben en un nivell bàsic o inicial de la transformació, és a dir, no disposen d'un pla o estratègia per adaptar-s'hi o no han començat a implementar-ho.

Amb un nivell alt tan sols s'hi troben un 9% de les empreses. Són les que ja tenen implementat un pla a tota la companyia o ja ho estan executant.

L'informe remarca la manca de preparació del personal, de plans de formació, de personal dedicat al lideratge en aquest àmbit o de pressupost.

Pel que fa a les estratègies destinades als clients, la majoria de les empreses tampoc treuen rendiment de la informació dels seguidors amb eines com el big data.

Per contra, hi ha més presència d'accions realitzades a través de les xarxes. Per tot això, la nota global de les empreses andorranes pel que fa a la maduresa digital és de 2,8 sobre 10. 

Informa: Ana Alamán
Imatge: Anna Romagosa

Comparteix:

Primeres imatges del pavelló d'Andorra a la Biennal de Venècia Una delegació del Govern i de la prefectura d'Occitània es desplaçaran a la zona de l'esllavissada