En la setmana de Nadal, les pastisseries es preparen per vendre torrons d’última hora. Innovació i tradició s'uneixen al mateix temps en una de les postres més significatives d’aquestes festes com és el torró.
De xocolata amb avellanes, de crema cremada o de praliné. Des dels més tradicionals a altres de més innovadors. Les pastisseries no deixen escapar l’oportunitat de jugar amb nous dissenys i sabors. És el cas, per exemple, dels torrons amb forma de matrícula que la pastisseria Estopiñan ja va començar a vendre l’any passat. Com a novetat d’enguany, han optat per oferir torrons vegans. Una opció per aquelles persones veganes que no volen deixar de menjar aquesta tradició nadalenca.
Dos mesos abans de Nadal, les pastisseries es posen a treballar, però molts clients esperen a l’últim moment per comprar-los. La majoria de clients són d’Andorra, però també hi ha un nombre important de vendes als turistes que aprofiten les festes per esquiar.
A Jimmy Delicies, les vendes dels torrons han baixat entre un 30 i un 40% l’últim any. Això i la competència existent de les grans superfícies ha fet que s’hagin d’adaptar a la nova demanda i potenciïn un altre producte típic de Nadal: el panettone. Han delegat la fabricació dels torrons a tercers per tenir més temps per aquest nou producte. El motiu principal és la gran varietat de torrons que els grans supermercats ofereixen i els seus preus imbatibles.
El gerent de Jimmy Delicies, Jimmy Ambor, així ho ha explicat. "El fet de no fer-los nosaltres, els faig fer a un amic, ens permet dedicar-nos a aquest producte. Si mirem les grans superfícies, tenen un assortit cada cop més gran i amb preus imbatibles''.
Ja siguin de pastisseria del costat de casa o del nostre establiment preferit, els torrons no poden faltar a les taules d’aquestes festes nadalenques.
Informa: Neus Vila
Imatges: Eric Escabias
Comparteix: