El Govern ha intensificat els controls per detectar irregularitats laborals des d’un servei que ha ampliat la nòmina d’inspectors els darrers temps
Durant el que portem d'any, el Servei d’Inspecció de Treball ha realitzat un 65% més d’inspeccions laborals d’ofici en comparació amb el 2023. En total, s’han efectuat 46 inspeccions, mentre que l’any passat van ser només 28. Aquest increment ha estat possible gràcies a l’augment d’efectius al Servei, amb l’incorporació de 4 nous inspectors durant aquest 2024.
Dels quatre nous inspectors, tres han estat destinats a controlar l’ordenament jurídic laboral i un a vigilar el compliment de les mesures de seguretat i salut en el treball. Amb aquestes noves incorporacions, el Servei d’Inspecció de Treball compta ara amb un total de 7 inspectors, 1 suport administratiu i el cap del Servei. A més, en els pròxims mesos s’incorporaran dos inspectors més en matèria de seguretat i salut laboral.
Les denúncies de treballadors que es troben en situacions d’incompliment de les normatives laborals són essencials perquè el Servei pugui detectar i actuar en aquests casos. Per tal d’informar i protegir els drets laborals dels treballadors, el Govern ha distribuït un tríptic informatiu entre aquells que tramiten documentació relacionada amb la immigració, on es detallen els drets laborals vigents a Andorra.
Informa: Redacció
Comparteix: