Així ho ha conclòs l'assessor tecnològic Oriol Esteban en una conferència centrada en l'ús del vehicle personal i la reducció de gasos contaminants. Ha apuntat que l'objectiu és implementar la IA en les càmeres de Mobilitat per treure conclusions com quina és la tendència de moviment que fa el turista o quin és el flux de trànsit que es fa entre setmana.
També analitzar quines solucions s'han trobat a altres països i quines es poden portar a Andorra o, fins i tot, quin tipus de comerç cal obrir a cada parròquia en funció de la classe de cotxe que s'hi desplaça. Tot amb una finalitat: treure automòbils de la carretera. Com? Amb la mobilitat alternativa. Aquí, la intel·ligència artificial podria ajudar a decidir si és més necessari el tramvia o altres projectes com telefèrics o carrils bus.
"Pot ajudar molt a prendre decisions i començar a implementar aquestes millores per intentar baixar les emissions de CO2 entre altres coses", ha explicat el conseller del comú d'Ordino, Jordi Serracanta.
Informa: Òscar Serrano
Imatges: Eric Escabias
Comparteix: