El pla director de l'aeroport Andorra-la Seu preveu unes inversions de 26,2 milions d'euros, un import superior a l'impacte econòmic que la infraestructura produiria a Catalunya fins al 2030. La inversió es divideix en tres fases, l'última de les quals garantiria que l'aeroport pogués acollir vols instrumentals, de manera que els avions hi podrien operar en condicions de visibilitat reduïda.
La tercera fase permetria acollir operacions fetes amb regles de vol instrumental. És la que requeriria més inversió: 9,9 milions d'euros. S'hi construiria un edifici terminal nou de 1.200 metres quadrats i un vial per accedir-hi, un aparcament de 4.000 metres quadrats, una terminal de càrrega i s'urbanitzaria una zona comercial. A més, el pla preveu la inversió de 3,3 milions d'euros opcionals per adequar una zona d'aviació executiva.
Per últim, cal afegir-hi 7,1 milions d'euros per al moviment de terres per complir la normativa en la fase de desenvolupament màxim. Aquesta actuació s'hauria d'iniciar a la fase 2 per tenir el terreny adequat a l'inici de la fase 3. Concretament, es desmuntaria el turó adjacent a la pista i el terraplè de l'àrea adjacent a la terminal actual.
Si se sumen les diverses fases, la inversió total és de 26,2 milions d'euros. Una xifra superior als 25 milions d'euros d'impacte econòmic que l'aeroport generaria fins al 2030 a l'Alt Urgell segons el pla director. La resta de l'impacte previst, poc més de 95 milions d'euros, seria sobre Andorra.
El pla també xifra en 140 els llocs de feina, entre directes, indirectes i induïts, que es crearien al voltant del 2015 per efecte de l'aeroport.
Informa: Andrés González-Nandín Locució: Montse Grau
Comparteix: