Dues de les seccions de la Fundació ONCA s'han trobat per primer cop al Concert de Meritxell. I ho han fet amb una tornada a la seva seu social, l'Auditori Nacional. La JONCA ha tocat al costat de músics de la primera orquestra com a punt de partida d'una nova era que ha dibuixat la pandèmia. De fet el repertori ha partit de músics innovadors que van marcar la història.
Aquesta pandèmia ens ha mostrat la capacitat innovadora de la Fundació ONCA. Durant el confinament han creat amb contingut per amenitzar les llargues hores de tancament i aquest estiu els músics i amics de la institució han omplert racons de totes les parròquies, però avui era el dia de tornar a la seva seu social, a l'Auditori Nacional on la Jove Orquestra ha compartit repertori amb alguns dels professionals de la primera secció.
Un dels seus músics, Jordi Coll, ha dirigit el programa 'Innovació i dinamisme. Del Settecento venecià a la Unió Soviètica del segle XX'. I d'Innovadors s'ha escoltat a Vivaldi qui va popularitzar les obertures d'òperes com la que avui s'ha escoltat 'L'Incoronazione di Dario'.
O Johan Stamitz que va ser dels grans impulsors de l'Escola de Mahmeim amb una manera de tocar que va revolucionar Europa.
Peter Warlock i la modernització de les harmonies de les danses populars i Xostakóvitx amb un vals que ha deixat empremta en la memòria dels més cinèfils.
El moment més emotiu però ha arribat a l'última peça del repertori, L'última primavera d'Edward Grieg que ha de servir de reflexió sobre la regeneració i el dubte de saber si hi haurà temps millors.
La Fundació ONCA engega maquinàries i promet no deixar de tocar mentre els mitjans ho permetin ja sigui omplint aforaments o obrint finestres a la cultura.
Torna a veure el Concert de Meritxell 2020 de la JONCA i alguns músics de l'ONCA:
Informa: Rosa Alberch
Imatges: RTVA
Comparteix: