Un any més la Jonca ha preparat un concert de Meritxell especial. Enguany la pintura i la música s’han unit en una experiència en què s’ha convidat el públic a escoltar els colors d’un repertori que han anat de Teleman, a Hindemith, Txaikovski o Piazzola.
Un any més l’Auditori Nacional s’ha omplert per veure un dels concert més creatius de l’any i en aquesta ocasió de gran component plàstic.
La Jonca ha convidat quatre directors i un grup d’artistes per pintar un repertori de colors inspiradors que porten a imatges evocadores com el daurat espiritual que ha tenyit la suite de Telemann amb què començava el concert.
O el violeta melancolia i misteriós d’un adagi i fuga de Mozart.
Peça a peça s’ha desenvolupat un concert que ha passat pel blau de l’oceà per a Hindemith, el verd de la natura per a Txaikovski i el vermell de la passió per a Piazzola. I el recull de tots els colors ha estat un 'bis', Bohemian Rapsody de Queen.
Per a l’ocasió la Jonca s’ha posat sota les ordres de quatre músics de l’ONCA, els violinistes Francesc Planella i Sergi Claret, el viola Josep Bracero i el violoncel·lista Jordi Claret.
Aquest és, juntament amb el de Santa Cecília, un dels concerts més joves de l’any i que marca l’inici d’un nou curs musical per a molts d’ells i que podran tornar a veure al vespre després del recull setmanal.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Albert Aymamí
Comparteix: