La JONCA representa l'art clàssic i modern al Carmen Thyssen a través de la música més influent del seu temps

www.andorradifusio.ad

El Museu Carmen Thyssen ha tancat aquest diumenge al matí l'exposició 'Influencers en l'art' amb un repàs de les peces musicals més representatives de la història. Amb l'ajuda de la Jove Orquestra Nacional, els espectadors han pogut viatjar per l'art amb la música clàssica del francès Lully i amb el rock més dur dels Rolling Stones.

Els youtubers, els tiktokers i els instagramers són els influencers que capten ara mateix les mirades de tota la població jove. Amb un mòbil o una càmera són capaços d'arribar a milers i milers de persones arreu del món. De persones amb influència, però, sempre n'hi ha hagut. Això sí, abans meravellaven tothom a través de la música o de la pintura. Això és el que ha volgut transmetre el Museu Carmen Thyssen amb la representació musicalitzada dels influencers de la història, com els ha batejat el comissari Guillermo Cervera, que ha organitzat aquest matí amb l'ajuda de la Jove Orquestra Nacional.

Des del clàssic Lully fins als Rolling Stones, passant per Beethoven i Mozart. El trio de la JONCA ha adaptat les peces més representatives de la història a l'art contemporani. "És veritat que passar del Barroc al Clàssic o del Clàssic al Romàntic és més lògic, però l'última transició és una mica més complicada", reconeixia el flautista i guitarrista Eloi Pérez.

A la representació només hi han pogut entrar 15 persones per mantenir les mesures de seguretat i per crear un clima d'intimitat que potenciï la performance.

A les 12 i a la 1 s'han fet tres passis més per poder cobrir la demanda i respectar les restriccions de la Covid-19.

Informa: Òscar Serrano
Imatges: Desirée Sala

Comparteix:

Els celíacs reben amb satisfacció la primera cafeteria que fa i serveix productes sense gluten Les obres dels Serradells començaran a mitjan gener