L'aplicació de la intel·ligència artificial per estimular les compres ha centrat una jornada organitzada pel Grup Pyrénées.
L'expert en màrqueting Juan Carlos Alcaide ha exposat com cada vegada més els centres comercials introdueixen tecnologia per exposar els productes en funció d'allò que més estimuli les emocions.
I és que en l'experiència del comprador hi influeixen els colors, les olors, el tacte. Un seguit de sensacions reforçades amb la invitació a un joc lúdic.
Està estudiat que en el procés de compra hi intervenen tant la part racional com la irracional dels clients. Alcaide posa com a exemple "establiments que posen a disposició del client molts impermeables perquè plourà o roba més estiuenca perquè s'arribarà als 25 graus". En aquest sentit, diu que "la intel·ligència artificial pot xiuxiuejar estratègies a la direcció sobre el sortit per a que prengui les decisions adequades".
També ha subratllat que a més de seduir els clients amb jocs que els estimulin és molt important que rebin un bon tracte per part dels dependents. I d'aquí que encertar-la en la selecció del personal sigui fonamental.
Assegura que la fidelització del client comença per la fidelització de l'empleat.
Informa: Tatiana Navarro-G. G.
Imatge: Albert Cristòfol
Locució: Gerard Gort
Comparteix: