Sant Julià de Lòria pot continuar creixent urbanísticament sense problema. Així ho veu el cònsol major, que està pendent de rebre l'estudi de càrrega de la parròquia. Josep Majoral considera que s'ha crescut de manera coherent. Quant a l'abocador de la Rabassa, manté la limitació de vint camions diaris. No creu que sigui la solució per a les terres d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany.
Sant Julià de Lòria pot continuar creixent. Ho ha fet fins ara de manera coherent i té capacitat per continuar fent-ho. Així de clar s'ha mostrat el cònsol major, que apunta que segons un pla de creixement urbanístic del 2001 la situació actual seria la que el pla preveia per al 2009. Així que hi ha camí per córrer. I això és el que espera que plasmi l'estudi de càrrega encarregat conjuntament amb Andorra la Vella, Encamp i la Massana, que ha d'estar enllestit abans de novembre.
Majoral creu que Sant Julià ha fet la feina i confia no sortir malparat quan s'estableixin les noves normes de joc un cop analitzats tots els estudis de càrrega.
Josep Majoral, cònsol major de Sant Julià de Lòria, considera que la parròquia "ha crescut d'una manera molt coherent i molt mesurada". Per tant, té clar que "no voldria que Sant Julià hagués de pagar els plats trencats de la resta de parròquies que sí que han crescut de manera desmesurada".
Una derivada del creixement urbanístic és el problema de la manca d'abocadors de terres. Majoral assegura que el de la Rabassa, per capacitat, podria assumir uns anys el volum de terres de la parròquia, Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, però es manté ferm que no poden passar més de 20 camions al dia per la carretera d'accés i això en limita la disponibilitat. En aquest sentit, Majoral insisteix que "el comú de Sant Julià ha fet els deures".
Majoral ha recordat que el problema de les terres és nacional i que la solució passaria perquè cada parròquia tingués el seu abocador.
Informa: Sergi Cano
Imatges: Albert Refart
Comparteix: