El director general de Vallnord Pal-Arinsal, Josep Marticella, reitera la necessitat de crear una oferta conjunta de país a partir de l'activitat de les estacions i on tothom hi és convidat a participar. Parla d'un model 'country pass' i insisteix que l'única manera de ser competitius després d'aquesta crisi és treballar de manera transversal creant un univers d'experiències que podria situar el país entre les millors destinacions de neu del món.
Marticella creu que l'estratègia individual de les estacions era la prevalent fins ara, però considera que després de la crisi de la Covid-19 cal un canvi. A l'estil de com es ven actualment l'oferta de muntanya a l'Aragó, Marticella reclama pensar en una oferta global de país o, com ell l'anomena, un 'country pass' a través d'Ski Andorra.
L'objectiu del projecte que proposa és buscar un bon posicionament entre la competència del sector. A tall d'exemple, el director general de Vallnord Pal-Arinsal ha dit que vendre un producte "molt més conjunt" a través de la marca Andorra els "posicionaria d'una forma molt més potent". "Hem de ser capaços d'explicar que la nostra oferta és global, que no s'atura en un camp de neu o en un sector, sinó que és la suma de tot". Creu que aquest és el camí per crear sinergies, productes conjunts i fer créixer el rendiment del forfet per no perdre competitivitat. "Hem de ser ràpids i valents", ha dit. Ara espera trobar aliances per tirar la idea endavant.
El propòsit és augmentar el volum de vendes, per eixugar en el seu cas, el deute de 10 milions que arrossegaran durant alguns anys. En aquesta situació, ha assegurat, "els dos propers anys, com a mínim, no hi haurà inversió" per poder afrontar aquestes pèrdues.
Preguntat per l'entrada d'un inversor privat que fa temps que es treballa diu que ara caldrà accelerar la velocitat per trobar-lo "per poder modernitzar l'estació i generar més activitat a la vall i al país". "Al final és un cercle virtuós que hem de tornar a recuperar com més aviat millor".
Marticella ha dit que malgrat que aquesta temporada s'han pres decisions molt dures, de cara al futur s'ha demostrat que la pràctica de l'esquí i les estacions son espais segurs. "Hem sigut un motor econòmic molt responsable, ens hem passat tota la temporada esperant la mobilitat i quan ha arribat, ha estat massa tard". "Hem tancat amb un -88% perquè només hem tingut públic local i aquest ha estat el resultat" i, tot i això, "hem organitzat uns Campionats del Món amb 0 contagis", ha assenyalat afegint que, malgrat tot, han "après molt". Ara, però necessiten "tornar a situacions més normals i engegar la maquinària".
El forfet Natura per a la pràctica de l'esquí de muntanya a les estacions ha protagonitzat una de les polèmiques d'aquest hivern. "Ha vingut per quedar-se i és un encert", ha dit assumint al mateix temps "algun error de comunicació" que se suma "a un any atípic". Amb tot, , diu que se n'han venut més forfets Natura que d'esquí alpí. "Hem començat i som un país líder en la gestió de l'esquí de muntanya", ha conclòs.
Informa: Rosa Alberch - Yasmina Canedo
Locució: Yasmina Canedo
Comparteix: