La Confederació Empresarial Andorrana (CEA) lamenta que l'afer BPA hagi restat atractiu al Principat per a la inversió estrangera. El seu president, Xavier Altimir, reclama l'explotació d'una nova imatge de la marca Andorra per recuperar la credibilitat del país a l'exterior.
L'obertura econòmica havia de ser un dels vectors principals per a la recuperació econòmica del Principat, però el creixement de la inversió estrangera no s'està produint com la Confederació Empresarial Andorrana s'esperava. El president de la CEA, Xavier Altimir, lamenta que la intervenció de BPA i les polèmiques al voltant de l'entitat hagin restat atractiu al Principat.
Malgrat aquesta situació, el sector empresarial assegura que la caiguda econòmica de l'última dècada ha canviat de fase i que el país ha encetat una etapa d'estabilitat i recuperació.
La CEA insisteix que encara hi ha molt marge de millora i, per això, reclama l'explotació d'una nova marca Andorra que s'adapti a la realitat. "Per què no podem somiar i tenir una marca com va tenir Suïssa en el seu moment, que continua sent atractiva?", planteja Altimir. Segons el president de la CEA, Suïssa es continua vinculant "a una fiscalitat competitiva, un lloc acollidor ideal per a viure i amb molta projecció per fer negocis".
Xavier Altimir reclama que els actors polítics, econòmics i socials del Principat treballin conjuntament i es posicionin com a ambaixadors de la nova situació del país.
Informa: Marc Guadilla Imatge: Robert Querol
Comparteix: